joi, 8 septembrie 2011

Peștera La Adam- Dobrogea

 Accesul la peşteră se face pe un drum local ce leagă localităţile Gura Dobrogei şi Târguşor. Ca punct de reper avem acum schitul ce se construieşte pe locul fostei case a pădurarului, de altfel aproape de intrarea pe poteca ce duce la Peştera Liliecilor. Ne continuăm drumul pe o potecă ce şerpuieşte printr-o pădurice de salcâm, între baza dealului şi pârâul Visterna, aproximativ 1 km. Peştera La Adam este în topul peşterilor cu mare valoare istorică din Europa, aici descoperindu-se printre multe altele şi un molar identificat ca aparţinând lui Homo Sapiens Fossilis,locuitor al acestor locuri acum mai bine de 100 000 de ani i.e.n. Am mai descoperit şi urme ale civilizaţiei moderne, adică diferite gunoaie ce unele persoane înţeleg să le lase peste tot pe unde trec, marcându-şi astfel trecerea prin aceste locuri mirifice. Şi pe timpul comunismului erau nesimţiţi, dar parcă prea mulţi au sărit gardul în democraţie.





















2 comentarii:

  1. Cunosc zona, desi nu as putea spune ca am un loc preferat anume in Dobrogea.... fiecare loc are farmecul ei. De fiecare data cand ma plimb prin Dobrogea, ma surprind peisajele intotdeauna noi, intotdeauna superbe. Sunt fericita ca m-am nascut aici... nu as fi dorit sa ma fi nascut in alta parte!

    RăspundețiȘtergere
  2. La fel simt și eu Marcela...Pot spune că Dobrogea este Patria mea :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...