joi, 10 noiembrie 2011

Doru Davidovici



 Dezmințire la mit

 Nu m-am întors...
 Eu sunt aici, risipit pretutindeni
 Întoarcerea mea,
 uciderea pețitorilor,
 Simplu mit
 Din care Homer și editorii trag profit.
 Nu m-am întors...
 Eu sunt aici, risipit printre pietrele arse
 Sirenele
 Circe
 Penelopa
 Sunt farse
 Născocite de un orb zdrențăros
 Pentru un happy-end fermecător și duios.
 Nu-mi voi revedea niciodată patria
 soția
 fiul
 câinele
 Arcul, patul din trunchi de măslin, ogoarele, turmele
 Itaca stâncoasă și marea albastra - căci asta mi-e voia,
 Risipit
 - adunat intre ziduri surpate,
 Ulise rămâne la Troia!
 Ați vrut sa îmi luați spada și coiful
 și scutul zgâriat și lovit
 În cărțile voastre Ulise-i un biet rătăcit
 Ma reneg pentru un plug
 Simbol de taur care trage la jug
 Nici acum nu-ntelegeti -
 E atâta de greu?!
 Că Ulise e Troia, și că Troia sunt eu............................
 ......................................................................
 De patru milenii amestec cu spada mortarul pe plajă
 Cioplesc lespezi
 ridic ziduri
 Înălțându-mi în marmură voia.
 De patru milenii
 Ulise ridică
 O nouă cetate la Troia...

(aviator și scriitor român de origine evreiască: n.6 iulie 1945; d. 20 aprilie 1989)
Să-i fie somnul lin...










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...