vineri, 4 mai 2012

Munții Măcin- Traseul Luncavița- Greci, via Țuțuiatu

Itinerarul rutier pe care l-am urmat de data asta a fost următorul: 
 Constanța- Palazu Mare- Lumina- Palazu Mic- Tariverde- Mihai Viteazu- Baia- Slava Rusă- Slava Cercheză- Ciucurova- Nicolae Bălcescu- Iulia- Izvoarele- Alba- Valea Teilor- Niculitel- Isaccea- Revărsarea- Rachelu- Luncavița. O mică precizare ar fi ca în zona localităților N. Bălcescu- Niculitel, pe o distanță de aproximativ 40 km. drumul este ca rămas după bombardament. Am plecat din Constanța la ora 07,00 și am ajuns în Luncavița la ora 09,15 (180 km). Lăsam mașina în centrul localității, rugăm un localnic să ne îndrume, pentru că marcajele nu încep de acolo, cum ma așteptam si am plecat la drum. Am mai fost la vf. Tutuiatu, dar numai din localitatea Greci, un traseu scurt de aproximativ 5 km. dus-întors. Acum am mai progresat și am atacat cei 20 km. anunțați pe site-ul Rezervației Naționale Munții Macin. Numai la dus. În total 40 km :). Traseul începe cu 10 km. de șosea și recomand sa-l faceți cu mașina sau cu oricare alt mijloc de transport, de care puteți face rost. Nimic spectaculos, doar câmpie și soare. Mult soare. Următorii 10 km. sunt de parcurs prin pădure. După mine, traseul turistic ar trebui scurtat de cei 10 km. de șosea. Ne-am deplasat la viteza "juniorului" de 10 ani și durata drumeției Luncavița- Vf. Țuțuiatu- Greci- Luncavița a fost de fix 8 ore. A fost o drumeție mai mult pentru antrenament, de anduranță  pe care juniorul a parcurs-o cu ușurință. Mi-ar fi plăcut sa întâlnesc pe traseu mai multe indicatoare cu denumirea locurilor prin care am trecut. Valea Fagilor, Valea Seacă, Valea Piscului Inalt, Valea Morsu, au rămas necunoscute pentru noi, ca locație.
Lungime- 20 km.
Marcaj- triunghi albastru
Vf. Țuțuiatu- 467 m.  


Dupa 8 km. de mers pe sosea, întâlnim primul semn de marcaj, în localitatea Cetățuia, la 2 km. de intrarea pe traseul propriu-zis. Puteți lăsa mașina aici, în localitate.

Părăsim șoseaua, începe traseul  prin pădure. Se poate lăsa  mașina și aici.


Atenție la semn, se face la stânga în 10 m.





Nu este Capra Neagra :). Ciobanul s-a îmbătat ai a intrat cu animalele în rezervație.
Gabriel Românul!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...